40yr logo

 

Od garae do globalnog predvodnika u pohrani

Prije etrdeset godina, inenjer i fiziar Reid Anderson je zapoeo uspjenu prou u garai u Silikonskoj dolini u Kaliforniji, koja danas sinonimom sa svjetski poznatim kvalitetnim medijima za pohranu.. Verbatim ulazi u slavljeniku godinu kao etvrti najvei proizvoa na europskom tritu medija i kao predvodnik na svjetskom tritu europskih medija za pohranu. Danas je na elu Verbatim EUMEA-a Gary Milner, koji je tu funkciju preuzeo 2008. god od Jrgena Fritza koji je 20 uspjenih godina bio predsjednik Verbatim EUMEA.

Sve je poelo 1969. godine, pod tvrtkom s nazivom Information Terminals Corporation (ITC), kad je Anderson shvatio potencijal trita raunalnih medija za pohranu. Za svoj prvi proizvod, mala tvrtka je stavljala traku u kupljene kutije kazeta te je kasnije razvila svoje kazete koje su imale iznimno stabilno polikarbonatno kuite koje je precizno radilo. 1972. godine, ITC je svojim proizvodom imao globalni udio od 90% te je zapoljavao oko 30 ljudi. 1973. godine, inenjeri u ITC-u su jo vie razvili IBM-ovu prvu 8" disketu da bi stvorili posebno kuite koje bi zatitilo disk od prljanja i oteenja. Put prema rastu se nastavio te je 1976. godine doveo do izgradnje ITC-eve prve tvornice medija u kojoj su diskovi inovativnim proizvodnim postupkom dobivali jedinstveni teflonski premaz.  Pod nazivom "Verbatim" - latinska rije za "doslovno" - ova disketa je lansirana na trite  te je kasnije takoer postala dostupna u 5.25" formatu. U usporedbi s dananjim, ti diskovi velikog formata su sadravali vrlo malo podataka - ustvari, mogli su sadravati samo nekoliko stranica teksta!

Do ovog trenutka, proizvodi su prodavani samo OEM-ovima; tvrtka je sada proirila poslovanje i na sektor maloprodaje. Tvrtka je imala vie od 1000 zaposlenih kad je promijenila naziv u "Verbatim", kao priznanje svom najprodavanijem proizvodu, te je uvrtena na burzu 1979. godine, s pokretanjem  DataLifePlus diskete, tvrtka se nastavila iriti svoju meunarodnu reputaciju kao proizvoaa kvalitetnih medija za pohranu.

Da bi uao na japansko trite, Verbatim je uao u zajedniko ulaganje s tvrtkom Mitsubishi Kasei. Kako se kompaktna 3.5" disketa razvila kasnijih godina u hit na tritu, financijski zahtjevi za izgradnju novih proizvodnih postrojenja su znaili da je tvrtka morala biti prodana 1984. god strunjacima za fotografiju i film, tvrtki Eastman Kodak.

Nakon pet godina suradnje, meutim, tvrtke su se razile i tvrtka Mitsubishi Kasei, koja se 1990.god ujedinila s tvrtkom Mitsubishi Chemical Corporation, jo je jednom postala vlasnikom tvrtke. Danas matina tvrtka posluje pod nazivom Mitsubishi Kagaku Media.

tijekom 1990ih godina, Verbatim je postigao vodstvo s disketama, ali su se trendovi ve prebacivali na magnetsko-optike medije za pohranu u jo manjim formatima i jo veim kapacitetima za pohranu - polje u kojem je Verbatim postao predvodnik i ak i sada dri poloaj na samom vrhu za prazne CD-e i DVD-e. Tada, kao i sada, Verbatim je bio jedan od nekoliko proizvoaa koji je u svom portfelju sadravao sve popularne formate i proizvode, od kojih su mnogi bili prvi na tritu i osvajali nagrade na testovima.

time line image

Istraivanje i razvoj kao pokreta uspjeha - i u budunosti
S velikim koliinama podataka koji rastu svakodnevno, potreba za suvremenim medijima za pohranu stalno raste. Mobilna rjeenja za pohranu, kao to su vanjski tvrdi diskovi ili USB pogoni, ali takoer i flash kartice za uporabu u mobilnim telefonima, dlanovnicima i kamerama  i kamkoderima, posebno se dobro prodaju na dananjem trinu. Verbatim se takoer nedavno prebacio na inovativne flash tvrde diskove zasnovane na memoriji, sa svojom SSD ExpresCard karticom.

"klijenti prvenstveno ele pouzdanost i kvalitetu. Te elje zadovoljavamo detaljnim razvojem u kombinaciji s najboljim komponentama i postupcima precizne proizvodnje!, kae Gary Milner, objanjavajui razlog Verbatimovih standarda visoke kvalitete. "Ta je usredotoenost vidljiva i u naem sloganu 'Moete vjerovati tehnologiji', a injenica je da mi ispunjavamo obeanja - kao to smo radili i u zadnjih vie od etiri desetljea.

Izvanredne brojke koje govore o prodaju vanjskih tvrdih diskova u 2008. godini, kad se tvrtka preselila u ovaj sektor sredinom 2007. godine, potvruje strategiju tvrtke.

s atraktivnom opremom za najbolje u kunoj zabavi, kao to su MediaStation Pro, Verbatim sada ispunjava i dnevne sobe klijenata. Nova oprema, kao to su zvunici, naglavne i une slualice, mievi i podloke za mia su samo neki od drugih uspjenih proizvoda Verbatimovom portfelju.

"Na protekla etiri desetljea gledamo s ponosom jer smo uvijek bili prvi na tritu za pohranu s naim inovacijama. a to je neto to emo nastaviti raditi ubudue; s naom strategijom proizvoda "etiri stupa", koja se sastoji od medija za pohranu, vanjskih tvrdih diskova, flash memorije i povezanih dodataka, budimo vrlo atraktivan i veliki izbor kvalitetnih proizvoda. Takoer nastojimo proiriti nae vodstvo na tritu na polju optikih medija za pohranu, nastojimo ui na trita novih medija za pohranu te nastaviti s ojaavanjem nae mjeavine proizvoda", kae Milner.